Sorry

Förlåt alla att jag inte har skrivit på länge men alting är så mycket nu och jag är ganska deppig. Jag rullar mig fram i stolen och hoppas och studsar ibland på mina kryckor. Igår tog jag mig upp för den stora trappan och jag kan bara säga det att det var en pärs.
Jag har nu nytt gips som dessutom är lila, de hade ju inte rosa så det fick helt enkelt bli en annan färg.
Jag sköter min rehabilitering ganska bra med hjälp av personalen men iblamd skiter jag i det för det är så himla tråkigt.
Annars med mig är det segt, orkar inte göra så mycket och dagarna käns ganska meningslösa. En tjej till ska flytta härifrån och det känns ganska tungt, jag kommer verkligen att sakna henne för hon betyder väldigt mycket för mig. Visst det finns ju fler tjejer här men vissa har man kommit extra nära.
På onsdag är det julfest inne på kliniken och det är tänkt att jag ska in dit men jag får se vad jag känner, hostar jag mera än vda jag gör nu så åker jag inte men annars så.

Jag kommer att ha gipset till den 18e Januari så det är en månad dit och jag kan bara säga nu hur himla trött jag är på att inte få stödja på foten. Sen dessutom tar jag sprutor varje dag med blodförtunnande så det inte ska bildas blodproppar i benet.

Jag lovar att jag ska bli bättre på att skriva

kram
ANKi


Kommentarer
Julia

åå låter inte så kul, men höll ut du klarar det!

kram

2010-12-20 @ 07:35:31
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
caroline

jobbigt med gips!!!!

fick ta sådana sprutor på mig själv.

=/

Hoppas du får en mysig jul trots de "jäkla" benet

2010-12-20 @ 11:27:14
URL: http://ledsenflikkastankar.blogg.se/
vienna

önskar dig en lugn och god jul. Hoppas ni haft trevligt på avd. Trots allt omkring. Önskar dom andra tjejerna en god lugn jul. Kram.

2010-12-25 @ 02:05:49
karolina

Hoppas att du har en lugn och skön jul gumman. God jul-kramar från mig.



//Karolina

2010-12-25 @ 07:24:29
URL: http://bokstavsbarnet.blogspot.com
vienna

hej angie. Förstår om det inte är så bra med allt nu..menar benet plus det andra..aldrig roligt när två olyckor är med i bilden. Men du kämpar på väl! Låt det va jobbigt ett tag så vänder det snart... Fast jag inte känner dig så är jag lite orolig för dig..fast jag vet att du är stark..märker i din bok att du vart med om mycket och har lång väg kvar..men det gör mig lugn..för jag har märkt att du har rätta viljan och en enorm styrka och hoppet kvar och det är allt som behövs för att komma vidare..tänk.. Om du inte hade den styrka och vilja du har. Var hade du varit idag då? Leker absolut ingen bättre vetare..men känner igen mycket av mig själv och mitt tänkande. Har ingen rätt att sitta här och säga vad du bör göra. Men jag kan ge råd och vill någon ta emot och har förmågan så väljer dom det. Vet att det inte är lätt när man yra vid väg skälen..vilken väg ska jag gå? Hur ska jag komma ur det här? Hur ska jag göra? Varför är allt så förvirrat? Varför ändras saker till det negativa? När jag hittat och mår bra..så kommer bakslagen..men så är det när man har problem som man försöker göra något åt..och därför tjatar jag om att det tar tid..ju mer man har i bagaget. Men du har sådan enorm vilja och kraft..mer än du kanske förstå själv..därför tror jag så starkt på dig..att du kommer få en underbar tid i ditt liv senare..bara du själv är och orkar kämpa vägen dit..jag kan säga att jag inte har så stor tilltro till psykiatrin i låst form..dom har mycket att göra och ta hand om och det är stressigt.men du måste tänka att du har rätt och begära hjälp från dom och alla dina andra rättigheter och du har din egna vilja och förmågor..dom ska du utnyttja på rätt sätt. Du har rätt att få bo i ett eget boende MED rätt stöd omkring dig och att du mår bättre av det än att sitta på en avd. Aldrig bra att sitta länge på en instution för länge..även om du känner tilltro till dom som jobbar där. Även om jag inte känner dig så känns det som som jag skrivit innan att du behöver ett eget boende med folk omkring dig som stöttar dig. Att du helt enkelt suttit för länge på avdelningen. Du behöver miljö ombyte för att vidare utvecklas.det känns som du är redo för det..en förändring,som för dig vidare på vägen. Jag är ingen som kommer här och säger hur du ska leva ditt liv. Ta det inte så för guds skull bara! Men jag känner..och jag har väldigt mycket själv i bagaget. Jag är en helt annan människa idag än vad jag va för åtta elva årsen. Så angie.. Kämpa på vet att du gör det också. Och det är bra att du har dina nedstämda stunder och tider..det ger dig tid att tänka och förhoppningsvis insikt. Jag hoppas du hittar en stig du kan vandra på som leder dig till rätt väg. Och jag vet med din styrka att du kommer finna den..bara du inte ge upp..på vägen..men det är naturligt ändå..för vi vandra på vägar där vi ibland måste vända om och börja en ny väg. Så jag menar att förlåta sig själv är en väldigt viktig sak på vägen. Därmed kan vi stärka vår identitet. Men nu ska jag inte va långdragen.:En sak i taget!! Styrke kramar från mig.

2010-12-27 @ 20:07:37
vienna

Ett riktigt Gott nytt år önskar jag dig :-)

2010-12-31 @ 22:58:52
caroline

tänker massor på dej, varit

så tyst om dej. Hur var din jul?

önskar dej ett mycket bättre år 2011,

puzz och kram

2011-01-01 @ 02:02:14
URL: http://ledsenflikkastankar.blogg.se/
Heléne

Du finns i mina tankar! Massa kramisar <3

2011-01-04 @ 17:54:50
caroline

love you. sjukt orolig för dej,

antar att du mår dåligt nu...

önskar att allt vore bra..

messa om du vill när du kan 0708752499

älskar dig fina vän....

2011-01-04 @ 23:04:39
URL: http://ledsenflikkastankar.blogg.se/
vienna

hej angie! Undrar hur du har det..det va längesen..nu. Men hur du än har det kanske du mår bättre den dagen du läser detta. Tänk på vad jag skrivit innan. Förstår att det inte är så lätt att ta till sig eller förstå andra.. När man står där man står..men som jag skrivit du har en enorm styrka och vilja att fortsätta kämpa. Ett litet knep.. Du kan tänka. Hur vill jag att min framtid ska se ut?vad är viktigt för mig i mitt liv? Vilka människor är är bra/dåliga för mig? Hur ska jag kunna bryta mitt destruktiva beteende? Vill jag.. Är jag värd att skada mig själv? En viktig sak..följer.. Har inte andra gjort mig illa? Alltså är det bara mitt eget fel? Har inte andra påverkat mig negativt..fast jag gjort mina handlingar. Jag står för det illa jag gjort men jag måste förlåta mig själv för det jag orsakat andra och mig själv.annars kan jag aldrig bli stark i min identitet. Jag måste förstå det destruktiva i mitt beteende..och den jag skadar mest är mig själv. Måste förstå! Inget fel i dig angie och dina handlingar..det som sker det sker och VI LEVER I NUET. Det vi kan göra är att börja förstå oss själva och därmed utvecklas. Att kunna se det destruktiva beteende..det vi gör mot oss själva som förgör oss. Vi måste hitta en väg ett sätt en förståelse för oss själva och vårt beteende..våra tankar..vårt sätt att hantera våra problem..hitta vi eller snarare förstå oss själva så kommer lösningen snabbare än vi anar. Jag pratar om djupet.. Angie,om du kan förmå..så göm inget..även om du älskar en person..men inser att han hon påverkat dig negativt..det är smärtsamt! Men den insikten leder dig vidare..och inget säger att du inte kan förlåta denna dom personer..för när du väl inser kommer du att förstå deras orsak till varje handling..svårt att skriva och förklara. Men kom ihåg det finns inga snabba lösningar och att medicin Bara är ett hjälp medel..som du säkert redan vet! Låt allt ta den tid det tar..men du ska känna efter själv vad du behöver..om du behöver ett eget boende och folkomkring dig..eller om du känner att du vill stanna på avd. Med dygnet runt personal. Det känner du själv..fast jag tror du behöver miljö ombyte. Var inte rädd för att hugga i och säga ifrån.då blir det lite fart i dom. Men svårt att skriva och förklara..så det blir rörigt. Men jag tror på dig!! Jag vet att du kommer lyckas. Ge inte upp bara..fast vi måste känna så ibland..naturligt:en bit på vägen genom vår resa. Hoppas jag får läsa mer av dig framöver..när du känner för och skriva. En fin kram från mig får du. Du kämpar på väl!

2011-01-05 @ 21:51:16
Julia

Du har inte skrivit på sååååå läääänge ? :o

orolig, hur är det?

massa kramar!

2011-01-08 @ 14:11:02
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
caroline

försökt skicka sms, men de kommer inte fram...

orolig blir jag ju... hur mår du fina vännen?

2011-01-20 @ 17:38:50
URL: http://carolineshemligatankar.blogg.se/
caroline

försökt skicka sms, men de kommer inte fram...

orolig blir jag ju... hur mår du fina vännen?

2011-01-20 @ 17:38:56
URL: http://carolineshemligatankar.blogg.se/
vienna

people are always gonna try and tell you how to run your life, but...what you have to do is...make up your own mind. Who do you live for? Do you live for yourself,or do you live for what other people are trying to make you out to be? Great!!! So listen to what they say. That's OK! Just learn from it. But do it your own way. Follow your heart and you will last forever...

2011-01-22 @ 21:52:44
Heléne

Har precis som Caroline här ovan försökt skicka sms som inte kommer fram :(, hur mår du? Kan inte annat än att bli orolig jag med. Du finns i mina tankar Angelica. Många kramar <3

2011-01-26 @ 10:01:08
vienna

hur mår du? Hoppas det inte blivit värre. Har du tagit av gipset nu? Sköt om dig. Dina vänner är oroliga :-(

2011-01-26 @ 22:11:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0