Att skapa en bok

Som jag skrev innan har jag börjat på en bok om mitt liv. Inte för att jag vet hur jag sk aformulera mig men jag vet att det finns mycket att säga. Att skriva ett förord kanske man inte ska börja med men jag hade det på tungan vad jag skulle skriva. Frågan är nu om jag ska skriva den i "Flickan" eller i "jag"-form. Båda två känns naturligt. Jag vet inte om man kan blanda, att i ena kapitlet skrives i jag-form och ett annat som Flickan. Hur lång den blir vet jag inte, för jag vill både skriva i nutid och i dåtid. Tänkte använda några "noveller" från tiden i Karlshamn och andra från tiden i Växjö. Det blir nog en ganska blandad kompott av det hela. Jag tror jag får hoppa lite mellan tidpunkter och skriva när andan faller på. Hela projektet är ganska svårt för jag vill inte lämna ut någon och det i sig blir ganska svårt för det har varit så många inblandade i mitt liv de senaste åren. Men om ni har några tips att komma med är det bara att kommentera. Tänkte även ha en "gästskrivare" i boken. Kanske det blir en vän eller en släkting. Har inte fått ihop den biten än, eller varför inte ha båda delar.
Men att hitta en kronologisk ordning blir nog det svåraste. Vi får se hur det artar sig...
kram
ANKi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0