En ny morgon

Äntligen fredag, nu är snart veckan slut och helgen stundar. I helgen ska jag inte göra mycket, främst sk jag till psykologen nu imrogon kl 9.30 och sluföra utredningen för jag tror att det är sista gången hos henne. Jag har även blivit erbjuden att få gå och prata med henne efter utredningen och jag tror jag ska tacka ja till det. Jag behöver verkligen någon att prata med. Jag har liksom så mycket som vill komma ut från mitt innersta och då kan ju en psykolog vara till stor hjälp. Visst jag har ju mitt team här ute men vi pratar inte riktigt om så djupa saker. Men visst vi pratar vi också det är inte det men det hade varit skönt med en som tillhör den yttre kretsen.
Hur länge jag ska stanna i växjö det vet jag inte men jag flyttar nog inte detta året. Min kommun och mitt landsting måste ju finna någonstans för mig att bo på och det enda kravet jag har är att det blir i blekinge men inte i sölvesborg. Det är inte det att sölvesborg är fult men jag har för dåliga minnen därifrån och väldigt mycket närmare kristianstad.
Idag ska jag ha syterapi med två andra tjejer inne på kliniken, jag ska fortsätta med min skinnväska som jag gör, igår när jag var där så färgade vi den i rosa såklart. Och nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra med den om vi kanske ska stansa hål så att jag kan börja sy ihop den, oh det är så spännande med nya saker och grejer man inte gjort tidigare jag blir så lycklig när saker och ting blir färdigt.
Annars idag ska jag inte göra så mycket, kanske ta en stadsperm på eftermiddagen om jag orkar annars ska jag nog bara ta hand om mig själv...hur man nu gör det. Vi får se...

kram
ANKi


Kommentarer
Hanna

Låter bra att du ska fortsätta prata med henne. För jag tror du behöver den hjälpen och stödet. När man har lärt känna en person som man tycker man vill prata med. Så mår man oftat mycket bättre när man fått prata ur sig allt skit som händer i vardagen.

Jag tror rätta mig om jag har fel. Men att prata med personalen som jobbar på avdelningen efter schema varje dag.

Måste nästan vara som att prata med en förälder el annan person som man bor med hemma.

För ni bor ju med personalen. Visst personalen är bara där ibland. Men är ju typ som erat hem.



Det är jätte roligt med färdiga saker. Helst nu när jag stickar julklappar. borderar och virkar för den delen med.

Samt så sticka jag färdigt ett par tofflor till en annan på dagvården som hon har beställt. Av mig alltid roligt att göra då man glömmer bort sitt mående för en stund.

Sam´t att ge bort och se den andras ansiks uttryk är också roligt.

Rosa väska låter toppen. Håller på att sticka en jag med. MEn den får vila lite med alla julklappar.

Dock blev det en lång kommentar.

Hoppas du får en bra dag.

styrke kramar Hanna

2010-11-19 @ 08:13:18
URL: http://kampenmotliv.blogg.se/
Cilla

Sv: Tack så mycket för din fina kommentar. <3

Vad är sss om jag får fråga? Hur mår du idag? Kram. <3

2010-11-19 @ 11:25:22
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0