In och ut på psyk

Ja så har det varit för mig under många år. In och ut på osyk i olika delar av södra sverige. Mestadels kristianstad eftersom jag bott där under ca 7år. I början var jag inlagd under längre perioder men när jag sedan flyttade till ett LSS-boende så blev inläggningarna kortare. Jag lärde känna all personal och alla läkare kände till vem jag var. Jobbig period, att vistas på sjukhus så ofta gör så att man blir hospitaliserad. man vet inte så mycket om världen utanför. Man kan rutiner och regler på en avdelning och man tas ifrån sitt eget ansvar.
Man kan inte tro att jag fick mitt första LPT år 2005 då jag innan dess hade varit inlagd en hel del ggr. Tom läkaren var lite konfys att jag inte haft det tidigare. Men just den gången befann jag mig i en psykos och visste varken ut eller in. Efter den första gång med LPT så fastnade jag i det träsket och fick LPT sen varje gång jag var inlagd om det så bara var för någon natt.

Nu sitter jag också på ett LPT som varar till februari. Om det blir förlängt vet jag inte men man kan ju hoppas att det släpps. Hur min framtid ser ut efter rättspsyk vet jag inte. Har ingen lägenhet längre och vet inte var det blir för slags boende. Jag har ju en önskan om att få ha en egen lägenhet men jag vet inte riktigt om jag klarar det, men jag kan ju alltid hoppas.

Men nu strävar jag efter att aldrig mera få ett LPT på mig. Jag vill vara fri och aldrig mera inlagd på någon psykavdelning igen. Jag måste ta mig igenom detta.

kram
ANKi


Kommentarer
caroline

mitt inlägg:

har de rätt tufft just nu, men kämpat mig upp ur väldigt mycket. PÅ min blogg skriver jag om min kamp, min vardag och min älskade vovve som är mitt bästa stöd.

Lämnade skåne för precis ett år sedan, lämndade många fina vänner, bla dej angelica (även fast du är i småland nu)

Min min vänner finns ständigt i mitt hjärta.

Att skriva en nomernering är inte lätt när man hatar sig själv. Även fast jag jobbar bort de mer och mer..

Kram caroline

2010-11-01 @ 19:07:31
URL: http://ledsenflikkastankar.blogg.se/
caroline

men jag tror att just detta LPT va bra,

fast de är jobbigt och du mår dåligt.

Men jag tror att du kan få en chans att leva i de "vanliga "livet igen. Och jag tror att rätt psyk vet vad d e gör. jag hoppas iallafall det. Innan när man varit inlåst på psyk, har de inte varit någon hjälp, mest förvaring! Ser fram emot att träffa dig fina vän så fort de bara går...

2010-11-01 @ 19:15:21
URL: http://ledsenflikkastankar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0