Jag börjar prata

Nu har jag kommit till den punkten då jag kan prata igen. detta tack vare arbetsterapeuten. Jag vågade berätta för henne allting som jag tycker är svårt och jobbigt i mitt dagliga liv. Och eftersom jag inte har sagt det till någon här uppe i växjö så blev det en hel del. Har idag snackat med de två i mitt team och jag har ändå inte sagt allt. Jag får sådana mindervärdigskomplex när jag berättar om mina svårigheter. Saker som vissa kanske tar för givet är kanske inte så för mig. Jag tänker nog inte som "vanligt" folk gör. Jag vet iof inte hur de tänker eller hur jag tänker, hmm det här blev lite krångligt att förklara.
Ja ja...Dagen har gått iallafall. Har lagat mat till alla här på Tallis idag, det blev kyckling och ris. Sen var jag och en annan tjej och gick lite på stan. Hade tänkt att jag skulle köpa mig en jul-skiva men det blev aldrig så, blev helt enkelt för snål. Jag handlade absolut ingenting förutaom skorpor och dricka på ICA.

Nu i kväll har jag snackat med H i mitt team, de ska börja hjälpa mig mera men jag vet inte om jag vill det, visserligen kanske det finns saker då som inte blir gjorda men det är väl inte hela världen. Jag vill bara inte säga vad jag behöver hjälp med.

Snart är det kvällsfika, jag vet inte vad jag ska ha för ngt, kanske koka mig ett ägg...och KAFFE såklart.
Får se om jag skriver mera i kväll..

kram
ANKi


Kommentarer
Hanna

Jättebra att du har börjat prata. För det förbättrar ens mående så mycket att orka prata p, det som är jobbigt och våga be om hjälp.

Det är ett stort steg i tillfrisknade.

Jag har börjat prata nu när jag fick min nya teraupet.

Som jag hade flera år på barnpsyk var hon min ansvariga sjuksköterska på avdelningen. Så började hon på vuxen psyk där jag bor- Så det kunde inte bli bbättre.

Kämpa på kramar

2010-11-14 @ 11:35:26
URL: http://kampenmotliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0