Måndag morgon

God morgon alla pigga och vakna. Odag är det en ny dag och jag känner mig inte bättre för det. tyvärr. Har redan varit nära till tårar nu på morgonen. Pratade lite med nattpersonal nu på morgonen,jag vet inte om det var givande men jag fick ur mig en dal grejer. t.ex lite om min schemabilder som jag har, jag glömmer liksom att kolla på dem , de ligger för det mesta i en hög på skrivbordet och sen glömmer vi att göra nya bilder för nästa dag, dels för att jag glömmer det och att peersonalen glömmer det. Ingen reda med någonting.

Idag ska jag till missbruksgruppen och jag är ju själv där med 2 behandlingspedagoger så det blir ganska intimt med frågor och betraktelser. Jag blir ganska ofta ledsen på dessa sammankomster, för det är så jobbigt att prata om mina missbruksproblem. Jag har nästan precis förstått att jag har problem med det. Jag går ju på länkarna på onsdagar i Alvesta för att få prata med likasinnade men jag vet inte om det hjälper så mycket.

Idag kommer också kvinnojouren hit på en föreläsning, vad de ska prata om vet jag inte men man kan ju ana. Hur länge det blir vet jag inte men jag ska inte till biblioteket idag, väljer föreläsningen istället.
Sen är det städning av toaletterna när vi har ätit kvällsmat. Hoppas nu att personalen läser mitt schema som jag och H har gjort för där står det vad de ska hjälpa mig med.

Jag blir bara så arg och irreterad på mig själv att jag inte klarar vissa saker. jag är ju ändå 27år gammal och borde veta bättre hur vissa saker ska göras. Men ärligt jag kan inte tänka på vissa saker för jag glömmer bort det. Jag glömmer bort hur jag ska göra saker och ting och hur jag ska börja med saker. Jag kan stå helt handfallen i en bra stund innan jag fattar vad det är jag ska göra. Som t.ex städningen, det kan ta flera timmar innan jag kommer igång men jag måste ha någon som säger till mig att "kom nu ska vi städa". Känns jättelöjligt.

Oj det blev visst en hel del att säga nu på morgonen..återkommer senare idag.

KRAM
ANKi


Kommentarer
Ella Schelin - bellida.blogg.se



jag fixar senare idag (:

2010-11-15 @ 08:28:54
URL: http://bellida.blogg.se/
Ina

Skulle du vilja dela med dig vad det var som hände som gjorde att du hamnade på rättspsyk? Jag har själv spenderat 2 år av mitt liv på rättspsyk i Sundsvall.... /Ina

2010-11-15 @ 14:09:08
Hanna

Jag är exakt lika dan som dig där med. Fast jag har egen lägenhet så kan jag inte städa, Handla, Laga mat eller äta mat.

Visst det på slutet har troligen med min ätstörning att göra.

Men jag kommer inte igång att städa eller något. Jag ser hur stökigt det är, Vill inte ha deet så.

Men vet inte vart jag ska börja. Så jag kommer aldrig ingång.

För mig har det med ADD dignosen att göra,

Många kramar Hanna

2010-11-15 @ 15:27:21
URL: http://kampenmotliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0