Det tar tid att inse att det tar tid

Just så får man tänka när man är på rättspsyk. Visst jag är på en ganska öppen avdelning men det är ändå en massa regler som man inte orkar med. Jag vill hellre ha något eget boende där jag kan bestämma själv över mitt liv. Jag vill kunna äta när jag vill, komma och gå som jag vill. Göra saker utan att behöva en läkares godkännande. Jag vill börja ha ett liv nu. Jag har varit konstant inlagd sen april 2009, inte varit på perm särskilt ofta utan varit på instutioner.
Allting här går på rutin nästan samma sak vecka efter vecka. Jo, jag har mina stadspermar och frigångar men det är ändå aå att jag måste hela tiden kolla på klockan när man ska vara tillbaka. Men här säger de att tiden inte är viktig men jag anser att tid är alltid viktig. Jag vill ju veta hur länge jag ska vara här men det kan de inte ge svar på.
Boende...hmm vad vill jag? Egen lägenhet lockar mest nu. Bara för att vara för sig själv men jag vet inte hur det kommer att gå, bra kanske eller dåligt det kan ju faktiskt bara TIDEN utvisa.

Jag kom till Rättspsyk den 15/12 2009 runt 14-tiden, upp på avdelning 59 med ett vak. Sen var det väldigt många rundor fram och tillbaka på CLV. Och under denna tid befann jag mig på OBS-enheten. Där var jag fram tills februari någon gång, sen var det dags för den riktiga avdelningen (64), sen var man där i några månader och nu är jag på Tallis. Visst de finns massor som varit här mycket längre än jag men jag hoppas ´verkligen att jag snart kommer härifrån.

nu har jag fått mitt kaffe och nu blir det en cigg till på de...

kram
ANKi



Kommentarer
Hanna

Lider med dig, Det är inte roligt att vara inlaggd så länge som du är nu,



Jag har varit inlaggd på bup 2004-2007 vist jag var hemma också men låg inne 8-9 månader per år. Efter det 1 år på behandlingshem som var skit. SÅ jag valde att åka hem. Avbröt min behandling 2008-2009 var åkte jag ut och in på avdelningarna hela tiden. Skrevs ut tyog en överdos efter ett par dagar,

Tillbaka och samma visa igen då vart det ju,

Sedan var jag hemma från förra sommaren tills i augusti så 1 år hemma.

Har jag inte varit sen jag vart sjuk 2004,

Så det var jobbigt att komma hit i augusti igen. Men endå en seger. Då jag las in innan jag skada mig,^

Men jag förstår vad du menar med att det blir samma sak hela tiden,

Hoppas dom hittar en bra lösning för dig, Detta pr jag var hemma. Så flyttade jag till en egen lägenhet det vart vändingen. Då jag fick massa eget ansvar.

Kramar

2010-10-31 @ 09:36:44
URL: http://kampenmotliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0