Utdrag...

....Rädslan sitter i. Den vill inte försvinna. Den har etsat sig fast. Det är liksom inte borta bra men hemma bäst. Att vara borta är inte som att vara här. För här är här och ingen annanstans. Något inne i mörkret är efter mig. Jag har själv sett dom. Dom röjer sin identitet för mig. De vill att jag ska vara borta. Jag ser dem väldigt tydligt. Dom är 3 stycken, 2män och 1 kvinna. Den ena mannen heter Lars men kallas för Lasse. Dom andra 2 är för fega för att presentera sig. Men dom gör mig rädd. Jag kan inte springa ifrån dem. För drömmen kommer sakta till mig. Drömmen är sann. Jag lever i den, så nära är den nu. Jag kommer inte undan. Jag jagas, står ej stilla. Vatten och marsch hör ihop. Som en saga med många djur. Djuren talar. De vet bäst. Änglarna kommer. De tar tag i mig och ruskar om. Nej jag vaknar inte. Jag är tyst och kan ej skrika. För om jag skriker då hittar dom mitt gömställe. Lasse vet vart det är men helst ska ingen annan se det. Så det gäller att hela tiden vara på sin vakt. Akta se upp! De är snart nära. Jag ser dem, än så länge är de upptagna och kanske ska jag vara glad för det, men det är jag inte. Ska de äta mig? Äta det som finns där inne. Inuti mig. Jag är här men inte där. Loket till tåget sätter fart. Jag tar sats mot något hemligt och när det är hemligt ska det inte avslöjas. Jag måste vara på min vakt. Jag vet ju att dom är ute efter mig. Gömma mig är det bästa. Jo, visst, Lasse är i farten. Han vill så mycket men jag kan inte göra allt. Det orkar jag inte. Kanske en annan gång. HJÄLP jag är rädd!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0