Ny dag och mera ångest

Attans att man ska behöva vakna med ångest och demoner...det är verkligen inte roligt. Och att vara på PIVA är heller inte det roligaste, hoppas att läkaren skriver över mig på HSL så att jag kan pysa härifrån. Jag stannar verkligen inte här frivilligt. Dock är personalen bättre här än i Växjö.
När jag pratar med personalen så kan jag inte säga allt, jag vågar inte släppa in någon i min egna värld. Den är min och jag har varit med om att många har svikit mig så det vill jag inte vara med om mera. Därför väljer jag att utelämna  en hel del av mina problem.
Mitt s-beteende är väl inte det bästa, kan liksom inte kontollera min impulser än men om jag bara hade fått vara hemma så kanske det hade gått. Eller ja det är önsketänkande. Dels så vill jag inte såra någon...eller göra någon illa. Jag vill bara vara mig själv och få bestämma över min egna kropp, vad jag gör med den är verkligen min ensak. Men när man är på LPT så är det svårt, jag får ju inte bestämma något, jag gör som de säger för att komma härifrån snabbare. Inga protester här inte. Men jag skulle vilja.
Jag skulle vilja skrika rakt ut min ilska och min sorg, men det går inte för jag får inte för mina demoner, de är jobbigare än jobbigast. Allting kretsar kring dem just nu. Från det att jag vaknar tills jag går och lägger mig. Jag undrar hur länge det ska behöva vara så här. Tydligen är jag sjuk, men känner inte mig det. Jag är inte förkyld eller nåt, konstigt att man klassas som sjuk då.
I eftermiddag ska jag få prata med läkaren, hoppas på utskrivning!!! Jag har iallafall skrivit en lista på vad jag ska ta upp med honom, hoppas bara på att jag inte börjar stamma eller nåt..
kram
ANKi


Kommentarer
Magdalena

Hej! Jag heter Magdalena, är 24 år och går sjätte terminen på Socionomutbildningen i Stockholm. Jag håller på att skriva min C-uppsats nu, och ska skriva om självskadande kvinnor som har erfarenhet av rättspsyk...jag undrar, är du öppen för en intervju? Det skulle verkligen vara guld värt för mig i min uppsats!! Känner du att orkar/vill det? Man kan visserligen läsa en hel del om ämnet på din blogg, men skolan föredrar intervjuer... Om du inte bor i Stockholm går telefonintervju bra. Du kanske kan fundera? Hör gärna av dig till mig så snart som möjligt. Du kan maila till [email protected]. Tack :)

..

2011-09-18 @ 00:04:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0