Nu så rullar det på

Ja nu sitter jag här i skolan på SSS, D sitter jämte och skrattar.
Dagarna har sin gång här men tack och lov ska jag snart härifrån. Det är verkligen på tiden, jag har snart varit här i 1 ½ år. Trist men visserligen har saker och ting gått framåt. Jag har tagit stora kliv och visst ibland har jag fått ta ett steg tillbaka men jag har alltid rest mig upp.
Nu så ska jag ta steget ut i livet igen, jag ska få ett liv utan stängda dörrar och låsta skåp. Jag behöver inte ta mig igenom 6-7 olika dörrar innan jag kan ta mig in på mitt rum. Folk behöver inte anmäla sig 2 veckor innan de ska hälsa på mig. Jag kan få gå ut och ta lite luft när jag vill och då även liten stund på natten. Tänk att få dricka kaffe när man vill. Att få njuta av naturen och havet igen. Tänk att inte behöva använda plastbestick, keramikmuggar eller varför inte bara vanliga glas.
Här har man inte så mycket, allt ska skrivas upp och allting ska skrivas ner. Man har ögon på sig hela tiden och inte känner man sig fri.
Omställningen kommer att bli stor men jag vet att jag kommer fixa det nu när det väl gäller.
Jag ska snart ta mitt pick och pack och dra ifrån Växjö, hem till sköna gröna sölvesborg.

kram
ANKi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0