Vad som är rätt för mig kanske inte är rätt för dig

Vill först bara skriva ner att jag nu äntligen är en fri kvinna sedan i måndags, inget LPT på mig eller något sådant. Klockan 14.30 i måndags skrev min läkare inne på PIVA av mitt LPT och för det är jag väldans glad. Jag har kämpat mig till denna frihet och jag var värd att få den också. Men hur har jag gjort? Ja frågan ställer jag mig själv också men det som fick mig att ta det där sista steget var att jag helt sonika bestämde mig för att inte skada mig mera. Jag mår verkligen inte bra av detta och jag vet hur jag mådde efter sista gången, fy bubblan för det kan jag bara säga. Jag hade sådan ångest och var fylld med skam och skuldkänslor. Jag vill inte må så mer gånger. Men jag anser att jag har kommit en bit på väg när jag känner som jag gör. Innan hade jag ingen direkt ångest över att jag skadade mig, jag bara gjorde det gång på gång. Men nu så är det slut med det. Visst jag har dagar då jag helst av allt skulle vilja dra täcket över huvudet och bara somna igen men jag måste göra ett aktivit val och det är att göra saker om det så bara är att jag ska diska men det måste finnas något på schemat just den dagen, eller ja varför inte ta och läs en bra bok som kan få dig på bättre humör. Jag gick i DBT för många år sedan men vissa av de bitarna sitter fortfarande kvar, hur jag ska göra för att stå ut i känslan och hur jag ska vara i mina relationer. Tyvärr kunde jag inte gå kvar i min grupp men den hjälpte mig iallfall lite som jag kan se det idag. Nu har jag ingen direkt kontakt med Psyk men det är för att jag gjort det valet, jag orkar inte ha med dom att göra just nu. Jag vill vara min egen. Jag har min sysselsättning några dagar i veckan och jag gör andra saker som får mig att må bra och det kommer jag fortsätta med. tack Andreas för infot kring din app..den verkar vara väl gjord och jag ska ha den i mitt minne om jag vet någon som skulle behöva den. Kanske jag själv också fixar den.. ha de vänner kram ANKi


Kommentarer
Jannike

Grattis eller nåt till det avskrivna LPT :) Nu ska du "bara" fortsätta att hålla dig på rätt bana. Men som jag sagt förut så tror jag på dig, min starka kvinna <3

2011-11-05 @ 10:18:23
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0