Att inse sina fel och brister är stort men att inte se dem är större

Ja alla har vi våra fel och brister och vi är ganska dåliga på att se dom men när vi väl gör det så kan vi börja förändra oss till något bättre. Ingen är ju perfekt och det är en himla tur men de flesta har en önskan om att vara perfekta. Men vi når aldrig dit. Det är ju bra för detta för med sig att vi hela tiden utvecklas och skapar något positivt. Vi hoppas kanske på att den perfekte mannen ska komma in i vårt liv eller den perfekta kvinnan men om ingen är perfekt vart finns då dessa?? Hmm Jag vet inte jag bara snubblar på orden nu och leker med dom. Jag ser inte alla mina fel och brister men jag ser vissa och det är ett stort steg i sig, för om jag inte hade gjort detta hade jag nog varit en ännu drygare jäkel. Så därför anser jag att om man inte ser sina fel och brister så vart fan är då mänskligheten på väg?? AHh bara svammel ibland men kanske en del tänkvärda ord och meningar..


Kommentarer
......

Lite fel överskrift kanske

2011-10-29 @ 09:45:46
....

Det är väl ändå inte större att inte inse sina fel och brister?......

2011-10-29 @ 09:47:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0