Den eviga väntan på frihet

Men vad är då frihet?? Är det något som man får eller är det något som bara är. Är det en frihet att kunna göra vad man vill?? Jag har ingen aning, frihet för mig är ändå ganska mycket. Att vara fri kan vara att jag inte är på sjukhuset utan hemma i min lägenhet. Men samtidigt kan det också vara att bara vara. Det är en frihet i sig. Att bara vara medför ganska mycket. Tankar som kommer vare sig man vill det eller inte. Man måste kunna står ut och vara här och nu. Detta är en konst, för man vet inte vad det innebär...Tankar som snurrar och allt vad som kommer med det. Jag försöker ofta bara vara här och nu, detta för att lära mig leva med mig själv och att få kunna vara den jag är. Just nu läser jag en bok som heter "Konsten att undvika Nirvana", detta är en bok för alla människor. Man följer Claes resa i livet, hur han tänker och hur han är. Han är ju en buddist, men vad det innebär kan jag inte tala om för det är så krångligt, men i det stora hela hans sätt att se pa saker och ting och hur han förhåller sig till dessa. Mycket bra läsning och mycket bra tankegångar som väcks inuti en. Rekommenderar det varmt! Ja ibland har jag ingen aning om vad jag skriver om, allting bara poppar upp i hjärnan och sen skriver jag. Och så vill jag ha det, i min förra blogg hade jag ofta tema men jag vill ha en blogg där jag kan skriva fritt. Bara vara i min text och i mitt skrivande. För mig är skrivande en slags meditation och den ger mig ganska mycket eller jo den ger mig väldigt mycket. Idag kanske jag ska åka till Netto och handla, med kanske menar jag om någon kan köra mig för det blir en bit att gå om jag ska bära allt. Sen senare i kväll ska jag på mitt möte. En dag som så många andra dagar men på lördag drar jag till skåneland och hälsar på min fina Karin. Hon är min bästa vän och jag älskar henne gudomligt mycket. Hon känner mig utan och innan och jag delar allt med henne. Så det ska bli kul att få träffa henne igen. Det var ett tag sen sist men vi pratar ganska mycket på telefon så vi har ju kontakt.. kram ANKI


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0