Hur ska man uttrycka sig om inte i ord

Mitt bästa tips hur man ska kunna uttrycka sig om man har svårt för att tala är att använda sig av skrivandet. Skrivandet har en ganska bra förmåga att få oss människor hela. Man kan hela sig själv genom skriften. Ibland behöver man bara skriva ett litet ord för att börja reflektera över vad som fattas en eller kanske ett positivt ord som får en att bli glad. Ibland eller ja för det mesta skriver jag bara när jag är nere men jag tänkte att jag måste börja skriva när jag mår bra också för att inte glömma bort de stunder då livet är härligt. Att ta tillvara på de stunder som faktiskt är väldigt bra, se det positiva med allt och kunna uppskatta detta. Vi människor är ganska duktiga på att se allt i svart, för en dålig sak så behövs det tiofalt för att väga upp något så det kan bli postitivt istället. Hoppas ni där ute har en skrivkraft som får er att lyftas...hoppas det iallafall..
Nu ska jag ta mig en vilostund med en bra bok och kanske komma på nya idéer om vad man kan skriva om...ge mig tips om du vet något som man kan skriva om!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0