Trött men ändå full av liv

Just nu är jag ganska trött men jag tror det har med årstiden att göra, många dagar vill jag bara fortsätta krypa ner i min säng och ligga kvar där med täcket över mig men man får ta sig i kragen och stiga upp. Dagar som jag inte har något att fylla något med. Jag har knappt inget att göra men skillnaden nu mot innan är att jag tar mig saker att göra. Jag tar för mig av en helt annan grad än innan. Jag städar där jag ser att det behövs och jag diskar när det ligger disk i diskhon. Saker som jag innan fullständigt sket i. Jag såg de inte då men nu gör jag dessa saker med en helt annan lust. Igår städade jag spisen och toaletten för att det behövdes och för att jag vill ha det rent och snyggt omkring mig. Jag vill inte leva i en svinstia längre. Visst vissa dagar låter jag saker bara vara men för det mesta tar jag tag i det och ser till att det blir iordning. Jag vill inte ta hem folk om jag vet att det är stökigt utan det är så mycket roligare och trevligare om det är fint och städat. Jag har inte varit sådan innan, ibland kunde det dröja flera veckor innan jag städade för jag tyckte att det var väl min ensak. Det ska alla andra bara skita i om jag vill ha lite smuts i hörnen, visst så är det väl nu me men jag vill inte ha det så längre. Ja jisses vad det blev mycket om detta med städande. Idag är en helt vanlig dag, skulle varit möte idag men det blev inställt för att läkaren inte kunde vara med. Hoppas på en ny tid för detta möte ganska snart. Annars så had ejag inte tänkt mycket för denna dag, mest bara gå pch pula lite. Pappa och Anne kommer nog inom idag, först var det tänkt att vi skulle handla på Netto idag men det fixade jag igår men pappa ska sätta upp en sänglampa till mig och jag måste inhandla en glödlampa till denna. Ja ja det är en världslig sak. Hoppas att eran dag blir givande och jag kanske skriver mer sen när jag har något vettigt och trevligt att skriva om.. kram ANKi


Kommentarer
Hanna

Härligt att höra att du kämpar på. Du är en stark person glöm aldrig det,

massa styrke kramar

2011-10-20 @ 14:25:58
URL: http://vitaangel.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0