Äntligen tio veckor

Idag har det äntligen gått tio veckor sedan jag skadade mig sist och det är verkligen en bedrift för min del, det var ett tag sedan det var så längesen något hände men jag strävar såklart efter att det ska bli flera veckor och månader och år. Jag jobbar och sliter med mycket i mitt liv, saker som jag aldrig har pratat om ska nu komma upp till ytan i en terapi som jag verkligen tror på. Så som sagt så kämpar jag i svett och tårar, inget blod här inte...
Idag hade jag tänkt att åka in till stan och fira att det är tio veckor, kanske jag köper mig en fin vårjacka...Jag känner att jag måste klappa mig själv på axlen för att jag ska fatta hur bra jag är. Ett mantra jag säger varje gång jag går förbi en spegel är "jag kan jag vill jag ska" De säger att det ska hjälpa att upprepa det för sig själv och till slut ska man verkligen tro på det och det får jag väl också kämpa med att tro lite mera på mig själv.
Jag saknar inte PIVA, det är en del jag vill sudda ut och det står för så mycket jobbiga minnen. Alla de gånger jag skadade mig där, hur jag fick vara i deras lägenhet med vak. Absolut inget jag vill som ska upprepas. Jag vet också att i vissa tider var det bra för mig att vara där men i längden så blev det bara fel. Jag kan känna nu att jag hittat rätt när jag kommit till Finjagården, det är här jag ska få hjälp med mina bekymmer och allt som har hänt. De kan verkligen sin sak här och det är jag glad för, men visst det finns ju de som inte alls gillar Finjagården och det får stå för dom men jag gillar det och jag vet att de kan hjälpa mig här. Jag har en bra terapeut som jag är  nöjd med och som jag verkligen kan prata med. Så snart ska vi också skriva kontrakt i DBT och sen ska vi göra något som kallas för PE men det kan jag inte riktigt gå in på det är för känsligt än. Men DBT:N funkar äntligen, det är inte så flummigt när man väl har fått in tänket men jag får väl öva där också för vissa delar är extra jobbiga och svåra men det ska gå det med..
Men som sagt äntligen tio veckor idag..hurra hurra
 
kram
Angelica


Kommentarer
Daniella Lantz

Hej!
Och grattis till de tio veckorna. Det är ju jätte bra jobbat av dig! Skönt att du är tillbaka på Finja gården och att du slipper åka tillbaka till PIVA mer. Jag önskar dig all lycka, jag tror du är stark så kämpa på. Du klarar det här.
Ha det gott. Kram/Daniella!

2013-03-20 @ 15:18:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0