Dessa dagar kan vara tuffa men jag ska fixa dom och lite annat

Ja dessa dagar som nu är kan vara jobbiga för mig men jag hoppas att de ska reda ut sig...
Jag har nu under en viss tid varit ganska så tyst när det kommer till mina demoner, jag har inte velat prata om dom och jag har inte nämnt dom vid namn. Jag har helt enkelt känt att det varit för jobbigt att låta dem komma på tal. Men så igår rann bägaren över och jag berättade för en personal om hur det låg till. Saken är den att de har inte försvunnit utan de finns där, kanske inte som innan men de finns där. Jag grät när jag berättade det för henne, hon sa då att det var tillåtet att gråta och att hon hade befarat att de fortfarande fanns kvar.  Nu skulle det bara komma från mig själv att jag öppnade upp mig och berättade hur det låg till. Och innan dess hade jag fått reda på en annan sak som gjorde mig ledsen och som fick mig att bli galen, så nu måste jag invänta svar på detta andra som kan ta några veckor. Ja det gäller nu att bita ihop och använda mina färdigheter, annars kan det gå galet.
Idag har jag också berättat för min terapeut om det jag berättade för en coach igår och hon tyckte också att det var bra att det kom fram för om de inte vet det så kanske hela min behandling på finja att falera.Men nu är det sagt och nu kan jag bara arbeta framåt och alltid säga som det är och inte undanhålla information till personalen.
 
Denna helgen på finjagården så är det utställning, det är ett antal tjejer som ställer ut sina tavlor och säljer dom, sedan kommer en viss del av det de tjänar in att gå till en kvinnojour här i Hässleholm.
Imorgon kommer pappa och anne hit, ska bli mysigt att träffa dom för nu har vi inte setts på ganska så länge, det blir ju så när man inte bor i närheten av varandra, men mysigt ska det bli.
Senare ikväll är det dags för fredagsmys i Villan, en sak som vi alltid har på fredagar, äter gott och myser framför tv:n.
Jag hade också tänkt att jag kanske skulle möblera om på mitt rum men jag har inte bestämt mig ännu, kanske ska be anne om hjälp imorgon...
 
kram och ta hand om er
Angelica


Kommentarer
Felicia

Vad bra att du kunde berätta! Det är ju som sagt bara då som det går att jobba med och de får en chans att kunna hjälpa dig.

Kram!

2013-03-08 @ 23:34:45
URL: http://www.dbtochmmc.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0