Ibland kan det vara svårt

Vid vissa tillfällen är det svårt att veta hur man ska reagera men det kanske underlättar med tiden. Just nu har jag det svårt att inse att jag också kan få ta plats och inte alltid gå med på saker och ting. Jag kan ibland säga att jag går med på saker när jag egentligen inte vill det men jag gör det ändå. Måste helt klart bli bättre på det.
När jag hade session i torsdags tog vi upp en hel del jobbiga saker och det tog verkligen emot att säga vissa av dom men jag gjorde det för att jag känner mig bekväm med min terapeut. Dels så hade jag i hemuppgift att skriva ner saker som jag undviker att göra och sen skulle jag berätta om vissa år av mitt liv som jag också undviker. När jag väl berättade vad jag skrivit ner så kändes det mycket bättre efteråt och jag är stolt över mig själv att jag verkligen gjorde det. Det var som första gången jag och min terapeut träffades i en session och hon ville att jag skulle prata om mål och det totalvägrade jag då och nu när jag helt plötsligt letar lägenhet igen. Det går snabbt när jag väl lägger manken till och det är bra för mig bara det inte går för fort fram, jag måste hinna andas mellan sakerna också. Visst nu vill jag leta lägenhet för jag vill ha ett ställe att åka till när jag ska ha permisionn och ha ett eget ställe som jag kan öva på samtidigt som jag är kvar på finjagården.
Nu märker jag att detta inlägget handlar om allt och ingenting men det struntar jag i då jag bara vill skriva av mig lite....
 
Jag tänker mycket på framtiden och hur det ska bli då, hur kommer jag att klara mig utan finjagården eller mitt gruppboende. Visst jag kan nog få stöd av boendestödjarna och mobila teamet, jag vill att det ska bli bra för mig och jag vill gärna att det inte bara ska vara bra för stunden utan för en lång tid framöver.
ah orkar inte skriva mera...skriver mera sen när jag har samlat ihop mina tankar lite bättre..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0