Självvalidering+DBT

I färdighetsträningen nu så är vi i modulen med validering. Svårt och tufft men det går. Just nu har vi i läxa att validera oss själva och det kan ju vara väldigt svårt. Man är alltid så himla negativ när det kommer till en själv men jag ska bli bättre på det genom att öva det. För när vi nu går igenom olika sätt att validera på så kommer det bli lättare med tiden. Vi har innan haft i läxa att validera andra och att uppmärkasamma när andra ger valideringar till mig. Så nu när man haft det i läxa så märker man sådant i omgivningen. Visst man har nog innan jag gick igenom detta med validering sannerligen validerat människor innan men då har man inte varit medveten om vad det hette och nu när man ska ha koll på det så blir det på ett helt annat sätt. Jag uppmärksammade hos mig att jag tyckte det lät konstigt och tillgjort när jag skulle validera andra men terapeuten sade att det var helt normalt att känna så och att det blir bättre med tiden.
går var jag duktig och åkte in till stan helt själv, lite exponering blev det då jag skulle åka buss själv men det funkade, lite jobbigt var det men jag fixade det och stolt är jag över det.
Nu är det snart lunch och tyvärr är det soppa och det kan jag säga är inte min favorit men jag får väl smaka på den men det finns ju bröd till så det kan man alltid äta, och det är torsdag idag och då blir det efterrätt...
Ha det nu så bra
 
kram
Angelica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0